IBM Connectins Cloud, moje volba

Základní

Pod názvem, který jsem pro článek zvolil se může schovat cokoli, ale jde o to, že již nějakou dobu se poohlížím po nějakém uceleném cloudovém řešení, které bych využil pro efektivní práci s emailem, soubory, knowledge base, úkoly, sdílení se zákazníky, studenty, … Svoje řešení jsem si vybral. Jmenuje se IBM Connections Cloud S1.

Myslím si, že cloudové řešení je pro živnostníky a malé a střední firmy ideální řešení, protože nevyžaduje budovat ve firmě serverovou infrastrukturu pro collaboration software a v případě potřeby umožňuje jednoduché sdílení s okolním světem.

Doposud jsem pro různé oblasti používal různé nástroje a ne vždy bylo jednoduché něco sdílet nebo nad nějakým dokumentem spolupracovat s kolegy, dodavateli nebo klienty. Pro cloudové řešení jsem se rozhodl s ohledem na to, že si myslím, že pro živnostníka to je optimální řešení. Nepotřebuje žádnou lokální IT infrastrukturu, žádné servery, disková pole, VPN, … Na druhou stranu jsem si vědom faktu, že pokud jednou odejdu do cloudu, tak cesta k jinému cloudovému řešení nebo zpět na offline nebude jednoduchá. Ať už technicky nebo i finančně. Jen přece provázanost služeb, sdílení, odkazy, wikiweby, … není jednoduché přenést někam jinam aniž by se ztratila nějaká sdílení, oprávnění,  atd.

Požadavky a službu

  • Provoz plně v cloudu – jsem živnostník a tak IT infrastruktura on-premise pro mne nepřipadá v úvahu
  • E-mail
  • Úkoly
  • Soubory
  • Přístup k souborům z OS
  • Synchronizace souborů pro offline přístup
  • Online editace dokumentů MS Office
  • Verzování dokumentů
  • Webové schůzky
  • Sdílení obrazovky
  • Možnost týmů nebo komunit
  • Wikiweb
  • Blog
  • Diskuse
  • Sdílení záložek
  • Možnost vkládat screeny obrazovek z clipboardu přímo do wiki, blogu, diskuse, …
  • Integrace do emailového klienta MS Outlook
  • Integrace do klienta IBM Notes
  • Integrace do operačního systému (ideálně i do Apple OS X)
  • Klient pro mobilní telefon
  • Zdarma účty pro hosty
  • Možnost zakoupit jednu licenci

Pro přesun do cloudu jsem se rozhodl vyzkoušet řešení, která nabízí Office 365, Google Apps a IBM Connections, protože všechno to jsou řešení velkých firem a dá se očekávat, že cloud za pár let nezruší cloudové služby nebo neukončí svoji činnosti. Je možné že předělají nebo pozmění funkčnosti nějakých služeb případně sloučí některé služby dohromady, ale doufám, že zákazníkům také nabídnou řešení jak data z případné zrušené služby do druhé přenést.

Google Apps

Již nějakou dobu pužívám Gmail a Google Disk pro soukromé účely a jako s emailem a úložištěm souborů jsem s tímto řešením spokojen. Chybí mi zde ale většina dalších možnosti které jsem výše vypsal. Nebo se mi je nepovedlo najít, aktivovat, nastavit, … Tím nechci říci, že by toto řešení bylo špatné. Je spousta firem, které ho používají a předpokládám, že ke své spokojenosti.

Office 365

Služba, která má řešení pro hodně z uvedených požadavků a hodně jsem o variantě O365 přemýšlel. Jednak s ohledem na to že produkty MS jsou masově používané a klienti je tak budou moci používat aniž by se museli učit něco nového a jednak protože cenově vycházejí dle mého velmi dobře. Bohužel jsem si nějak neporozuměl s modulem Wiki a taky sdílení souborů z OneDrive do webu.

IBM Connections Cloud S1

Služba pro kterou jsem se nakonec rozhodl byť je dražší než výše uvedené. Proč jsem se rozhodl právě takto? Je to jednoduché, propagace tohoto produktu, možnost realizovat všechny z výše uvedených požadavků a dle mého intuitivní ovládání. Nemo dle mého názoru minimálně jednodušší než u dalšího favorita Office 365, kterého jsem měl v hledáčku. Ještě je jedna věc proč jsem se rozhodl právě pro toto řešení a to že pro email je v cloudu používaný Domino server což jako jednotlivec moc nevyužiji, ale pro firmy s více uživateli to může mít výhody.

Konečný výběr vás asi nepřekvapil, i když osobně musím říci, že hodně dlouho jsem zvažoval zda skutečně nejít do O365 i když během testovacího období jsem na některé věci nepřišel nebo se mi zdály poměrně kostrbaté pro používání. Nakonec jsem se ale rozhodl jak jsem se rozhodl.

Jaký je záměr využití

  • Soubory uložím do modulu Soubory, tím pádem budu mít přístup k souborům z libovolného místa a zařízení
  • E-mail přes web browser a mobilní telefon s ukládáním a připojováním příloh přímo do/z modulu Soubory
  • Samostatnou komunitu pro každého zákazníka kde s ním budu řešit potřebné věci, sdílet soubory, úkoly, …
  • Samostatnou komunitu pro sdílení materiálu ze školení s jejich účastníky a možnost diskusí v této komunitě
  • Web meetingy pro řešení konzultací s klienty a případné sdílení obrazovek
  • Prezentace možností IBM Connections Cloud u zákazníků
  • další podle toho co ukáže čas

Pokud máte na výše uvedené jiný názor, budu rád pokud se o něj podělíte v komentářích pod článkem.

Leave a Reply