IBM Verse na iOS a chyba při odpovědi na email

Základní

Používáte IBM Verse na zařízeních iOS a připojení k IBM Traveler serveru? Potom jste možná narazili na stejný problém jako já. Tento problém jsem 27.8.2015 reportoval na IBM Support a bylo mu přiděleno PMR.

Popis problému je následující

uživatelé používající IBM Verse na iOS hlásí problém s odpovědí na emaily, kdy při kliknutí na odpověď se nedoplní do pole Komu adresa původního odesílatele. Pole Komu vypadá jako by bylo prázdné, ale ve skutečnosti tam jsou prázdné uvozovky, které nejsou vidět. Pokud odesílatel doplní příjemce ručně, tak mu sice email dojde, ale tento je současně adresován i na prázdné uvozovky, a odesílatel dostane zpět hlášku viz níže.
V případě, že je text odpovědi napsaný do pole „Odpověď odesílateli na poslední zprávu“ tak je zaslaný pouze na prázdné uvozovky a opět příjde níže uvedená odpověď o nedoručení. Pomocí testování jsem zjistil že tento problém se týká pouze interních emailových adres v Notes formátu „Jmeno Prijmeni/Firma/CZ“, pokud je odesílatel ve formátu neco@firma.cz nebo externí internetová adresa, tak vše funguje správně.

Na telefonech s OS Android tento problém není.

Verse_NDR

Verze produktu:
tell traveler version
27.08.2015 13:14:04   Traveler: IBM Traveler 9.0.1.6 Build 201506291144_20
27.08.2015 13:14:04   Traveler: running on IBM Domino server Release 9.0.1FP4 HF70 July 07, 2015 on Windows/64 running on a VM with number of processors of 2
27.08.2015 13:14:04   Traveler: using maximum database schema 20150314
iOS 8.4.1
IBM Verse 9.2.1.20150809
Operačnísystém Serveru:
Windows 2008 R2

***

Edit 19.10.2015

z Dev Teamu jsem dostal následující odpověď:

The Traveler server is sending the device the Canonical Address for the originator of the email. Looking at the Address Cache in the SystemDump you can see that most of the contacts/users listed do not have internet email addresses, otherwise the Traveler server would substitue internet Address for the Canonical Address. Since it does not have an internet address, the Canonical Address is sent instead.

As a result, we can see that the iOS Verse client is sending „“ ( empty string ) when the device owner attempts a Reply To.
Spoke with the iOS Verse team and this is something they need to address.
Workaround: Provide Internet Email Addresses for each contact.
Next Steps: iOS Verse team to review.

***

Edit 11.12.2015

Zaurgoval jsem řešení a odpověď je následující: „I can confirm that the PMR is still under investigation by our Traveler Development Team but no news yet. We will get back to you as soon as we have more information on this. Thanks for your patience in this matter.

***

Edit 29.1.2016

Traveler Development came back to us saying that the issue has been addressed in IBM Verse for iOS version 9.3.1 :

Hello, I have reviewed this PMR and the details and reproduced the issue using the mentioned version of the IBM Verse for iOS mail client. This issue has been addressed in the IBM Verse for iOS version 9.3.1 which was recently updated in the Apple App Store. Please install this new version and retest.

Tak uvidíme, jak otestuji tak dám vědět zda update IBM Verse na poslední verzi pomohl.

***

Leave a Reply