Jak automaticky třídit potvrzení o přečtení

Základní

Již několikrát jsem se setkal s dotazem zda je možné automaticky třídit do složek emaily které jsou do emailové schránky doručeny jako potvrzení o zobrazení mnou odeslaného emailu. Moje odpověď je ano a okamžitě následuje info od uživatele: „Ale já jsem si vytvořil pravidlo, pokud předmět obsahuje „Přečteno:“, tak přesuň do složky a emaily mi zůstávají v doručené poště.“

To je právě to co je zavádějící. Nápis „Přečteno“ je sice vidět ve sloupci Předmět, ale email toto slovo ve skutečnosti neobsahuje a proto pravidlo vytvořené výše uvedeným způsobem nefunguje. Jak vytvořit pravidlo, které bude pro uvedený účel funkční si nyní ukážeme.

Postup pro vytvoření je následující

  1. V pohledu Nástroje – Pravidla klepněte na tlačítko Nové pravidlo
  2. V části určené pro definic podmínky zadejte formulář obsahuje Return Receipt
    podminka
  3. Klikněte na Přidat. Tím se zvolená definice dostane do okna „Při přijetí poštovních zpráv splňujících tyto podmínky:“
    podminka_1
  4. V části určené pro definici požadované akce zvolte „přesunout do složky“
  5. Klepněte na tlačítko Vybrat a vyberte (nebo vytvořte) požadovanou složku
    akce
  6. Klepněte na tlačítko Přidat akci. Celá definice pravidla bude vypadat následovně
    full_definice
  7. Klepněte na tlačítko OK
    view_pravidla

Nyní by pravidlo mělo být zobrazeno v pohledu pravidla a v okamžiku kdy Vám bude do schránky doručeno potvrzení o přečtení nějakého emailu, tak bude zařazeno do zvolené složky.

Poznámka mimo téma:
Nezapomeňte, že pokud chcete pravidlo vypnout, tak ho nestačí smazat, ale před smazání ho je potřeba deaktivovat tím, že ho vyberete a následně klepnete na tlačítko „Zakázat“

Leave a Reply