Nokia E90 – Synchronizace kontaktů s Lotus Notes, problém s emailovou adresou (pokračování)

Základní

V první části článku jsem psal o problému posílat email na adresu která je ve formátu RFC 822 ve kterém je synchronizována z Lotus Notes.

Na internetu v duskusním fóru jsem sice dostal různé rady, ale všechny problém pouze obchází a žádná ho neřeší. Nehledě na to, že si nedokáži představit jak uživatelům radím, že si musejí ručně přepsat emailové adresy v kontaktech systému Lotus Notes aby jim fungovali v telefonu.

Vyzkoušel jsem tedy:

  1. nainstalovat poslední dostupnou verzi Nokia PC Suite, ale výsledek je stále stejný, mailové adresy jsou do Nokie přenášeny ve formátu RFC 822.
  2. Vyzkoušel jsem udělat upgrade firmware telefonu na verzi 210.34.75, ale problémy stále přetrvávají
  3. Ani jeden z výše uvedených kroků nepomohl. Rozhodnul jsem se tedy napsat email na Nokia Support.

Prvni email na Nokia Support

v souvislosti se ukládáním mailových adres v PC a jejich následné synchronizaci do Nokie E90 byc se chtěl zeptat na následující. Formát mailové adresy zadaný ve tvaru napr. “ „Martin Hansgut“
<martin@hansgut.com>“ který vytváří většina poštovních programů se sice synchronizuje do telefonu, ale na tyto adresy není možné odeslat mailovou zprávu. Rovněž pokud se uvedený formát pokusím zadat v telefonu, tak toto není možné, protože v poli mail není možné zadat znaky
„<>“. Jedná se o chybu konkrétní verze firmwaru, obecný problém E90 nebo obecný problém Symbianu S60 3rd? Bude tento problém nějak odstraněn? Tento problém sleduji až od Nokie E90 na kterou jsem přešel z Nokie 9300 kde tento problém nebyl.

a dostal jsem následující odpověď

Děkujeme, že jste kontaktoval Club Nokia Careline.

Doporučujeme provést aktualizaci softwaru telefonu http://www.nokia.cz/A4446232 (upozorňujeme, že je potřeba zálohovat Vaše data a případně vyjmout paměťovou kartu). Aktualizaci softwaru telefonů provádí i pracovníci servisních středisek. Adresy a kontakt naleznete na http://www.nokia.cz/A4447015

S pozdravem

JZ Club Nokia Careline.

Druhý email na Nokia Support

Dobrý den

provedl jsem aktualizaci SW telefonu na verzi 210.34.75 (poslední dostupná), ale situace se nezměnila. Při editaci kontaktu není možné zadat adresu ve formátu „Martin Hansgut“ <hansgut.martin@volksbank.cz> (formát adresy dle RFC) protože nelze zadat znaky „<“ a „>“. Pokud adresu v tomto formátu dostanu do telefonu synchronizací z adresáře v PC, kde tento
formát je standard pro internetovou adresu, není z E90 možné na tuto adresu odeslat mail.

Pokládám tedy opět otázku k terou jsem uvedl již dříve. Jedná se o chybu verze firmwaru, obecný problém E90 nebo obecný problém Symbianu S60 3rd? Bude tento problém opraven? Tento problém sleduji až od Nokie E90 na kterou jsem přešel z Nokie 9300 kde tento problém nebyl.

a dostal jsem následující odpověď

Dobrý den

Děkujeme, že jste kontaktoval Club Nokia Careline.

Prosím používejte tvar emailové adresy ve formátu: hansgut.martin@volksbank.cz
Na emailové adresy v jiném tvaru nebude možné odeslat elektronickou poštu.

S pozdravem

R.D. Club Nokia Careline.

Třetí email na Nokia Support

Dobrý den,

děkuji za informaci, a vzhledem k vaši odpovědi se mě nabízí další otázka. Proč SW Nokia PC Suite synchronizuje z kontaktů v Lotus Notes pole kde je adresa ve formátu „Hansgut, Martin“ <hansgut.martin@volksbank.cz> který nepodporuje a ne pole s adresou hansgut.martin@volksbank.cz kterou podporuje?

Lze očekávat, že příští verze firmware a Nokia PC Suite toto bude řešit a Nokia začne synchronizovat adresy které podporuje a ne adresy které neumí použít z kontaktů? Nikde na webu jsem se nedočetl omezení, že by Nokia nepodporovala emailové adresy u kontaktů ve standardu RFC 822 („Hansgut, Martin“ <hansgut.martin@volksbank.cz>) a zjistil jsem to až v okamžiku kdy jsem si telefon koupil a začal používat. Předpokládám tedy, že se opravdu jedná o chybu firmware telefonu (který to nepodporuje) nebo SW Nokia PC Suite který pro synchronizaci používá špatné pole které obsahuje adresu ve tvaru „Hansgut, Martin“ <hansgut.martin@volksbank.cz> a ne pole kde je adresa ve tvaru kterou uvádíte tedy hansgut.martin@volksbank.cz a kterou telefon podporuje.

Něco málo jsem otestoval a tady jsou výsledky

Pokud vytvořím mail a do pole Komu napíšu „Hansgut, Martin“ <hansgut@email.cz> tak při odesílání se to konvertuje na „Hansgut, Martin“ hansgut@email.cz a mail je odeslán. V doručené zprávě je potom v poli Komu uvedeno Hansgut, Martin hansgut@email.cz, když dám odpovědět, tak se do pole napíše Hansgut, Martin <hansgut@email.cz> a mail je odeslán a správně doručen.

Pokud ale do pole Komu vyberu adresáta z kontaktů, tak se do pole napíše pouze Hansgut Martin a v okamžiku kdy dám odeslat tak se naváže spojení se serverem a poštovní schránkou, ale následně se ukáže chyba „E-mail: Chyba odeslání zprávy. Ověřte nastavení e-mailu.“ a následně „Nelze odeslat zprávu: Hansgut Martin“. Zpráva potom zůstane ve složce „K odeslání“.

Co se týká polí na dokumentu v adresáří Lotus tak tam je to následující

pole InternetAddress obsahuje adresu kterou Nokia E90 podporuje tedy hansgut.martin@volksbank.cz
pole MailAddress obsahuje adresu kterou Nokia E90 nepodporuje tedy „Hansgut, Martin“ <hansgut@email.cz> a která je zřejmě použita pro synchronizaci prostřednictvím SW Nokia PC Suite

Pokud výše uvedené údaje pomohou k odstranění uvedené chyby budu rád. V případě, že by bylo potřeba doplnit nějaké další informace neváhejte mě kontaktovat.

a dostal jsem následující odpověď

Dobrý den

Děkujeme, že jste kontaktoval/a Club Nokia Careline.

Děkujeme za Vaše zpětné informace, které jste nám poskytl, touto tématikou se budeme zabývat. Váš problém byl eskalován příslušným osobám.

   S pozdravem

R. D. Club Nokia Careline.


No, jsem zvědav zda to eskalování na příslušné osoby bude mít nějaký výsledek. Pokud bude mít někdo z Vás, co čtete tento článek, nějaké řešení budu rád pokud se o něj podělíte.

Leave a Reply